

Закон України «Про безоплатну правову допомогу» визначає порядок надання безоплатної первинної правової допомоги та безоплатної вторинної правової допомоги.
Безоплатна первинна правова допомога, суб’єктами права на яку є усі особи, які перебувають під юрисдикцією України, включає такі види правових послуг, як надання правової інформації; консультацій і роз’яснень з правових питань; складення заяв, скарг, інших документів правового характеру (крім процесуальних), а також надання особі допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.
Безоплатна вторинна правова допомога – вид державної гарантії, що полягає у створенні рівних можливостей для доступу осіб до правосуддя, і включає такі види правових послуг, як захист; здійснення представництва інтересів осіб, що мають право на таку допомогу в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру.
Саме про це йшла мова в бібліотеці під час консультації, яку провела головний спеціаліст Христинівського бюро правової допомоги Уманського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Лещенко Олена Леонідівна. Вона розповіла про первинну та вторинну правову допомогу, про надання правових консультацій, навели приклади, з якими питаннями найчастіше звертаються люди за допомогою їх бюро,про наявні обмеження та умови тощо.
В зв'язку із загрозою COVID-19, система дозволяє отримувати правову допомогу дистанційно: зателефонувавши на гарячу лінію єдиного контакт-центру 0 800 213 103, надіслати запитання на електронну пошту найближчого місцевого центру та ін.
Пані Олена залишила в бібліотеці достатню кількість буклетів "Безоплатна правова допомога: правова допомога, що гарантується державою". З цими буклетами можна познайомитись в бібліотеці, а при необхідності взяти їх додому.
Тим, у кого немає дома Інтернету, бібліотекарі допоможуть написати на електронну адресу запитання чи подзвонити на гарячу лінію.
Немає коментарів:
Дописати коментар