пʼятниця, 30 червня 2023 р.

Село, в якому живуть хороші люди

Нас називають по-різному: переселенці, вимушені переселенці, внутрішні біженці, переміщені особи, вимушено переміщені. Та це не змінює суті. Ми втратили все, або майже все, що мали на малій батьківщині.

Я – одна з тих, кого ця клята війна змусила виїхати з рідних місць. Моє село з такою справді українською назвою – Стельмахівка, що в Луганській області – було окуповане рашистами. Ці «асвабадітєлі» принесли нам жах, руїни, сльози. Місяці окупації були жахливими. В селі було дуже мало людей. Але ми дочекались приходу наших ЗСУ. Було це 8 жовтня 2022 року. Солдати і волонтери допомагали нам з харчами і предметами першої необхідності. І весь час вмовляли виїхати з села, бо рашисти весь час обстрілювали і наше село, і навколишні. Залишатися на зиму там було страшно і вкрай небезпечно. 3 листопада останні стельмахівці покинули свої домівки, своє рідне село, свою маленьку батьківщину. Ви не уявляєте, який душевний біль викликало оте прощання, отой від'їзд... Прощалася зі своєю хатиною, в якій прожила 47 років, з кожним деревцем і кущиком, з кожною стежкою, прощалась з речами, які берегли пам'ять про минуле і щасливе, а головне – мирне життя.

Про існування села Заячківка на Черкащині ніколи і не чула. Тут живуть знайомі мого внука Миколи. Лячно було їхати в чуже село, до зовсім незнайомих людей. Подружжя Фурсових, Галина і Володимир, зустріли мене з потяга, привезли в село. Немає слів, щоб висловити подяку Клименко Марії Йосипівні, яка надала мені свій гарний, чепурний, з усіма зручностями будинок для проживання. Заячківці допомогли мені вирішити побутові питання, допомагають продуктами.

Побут налагоджено, і мені захотілося познайомитись ближче з селом, людьми, з якими мене звела доля. Гарне село, де всі будинки, подвір'я, городи, садки і квітники  доглянуті. Мене, наприклад, вразила велика кількість колодязів у селі. Це ж так зручно. І вносить якусь таку нотку краси і історії. І хоч дуже багато будинків мають водопроводи, я весь час любуюсь криницями. В селі дуже багато посаджено дерев, кущів. Заячківка, напевно, і з космосу виглядає зеленою краплиною. А про заячківських жителів, які стали для мене на цей час не просто односельцями, а й друзями, я можу говорити довго, висловлюючи слова подяки за підтримку, людяність, доброзичливість, толерантність, допомогу.

Я полюбляю ходити до сільської бібліотеки. З її завідувачкою – уродженкою Західної України, Кухар Марією Василівною, ми не просто знайшли спільну мову, ми подружились. У нас є багато спільного: ми любимо Україну, її мову, твори Тараса Шевченка... В бібліотеці можна і книгу почитати, і скористуватись Інтернетом, переглянути свіжу газету і просто поговорити, поспілкуватись з людьми, які сюди заходять. А ще я читаю їм свої вірші. Можливо, з художньої точки зору вони не шедеври, але написані від душі, про наболіле, про те, чого хоче душа. Я із задоволенням взяла участь у конкурсі світлин «Черкащина очима переселенц»Тут є чим милуватись. Ці світлини я повезу в свою Слобожанщину. Як спогад про гарний край і чудових людей.

Вірю і знаю, що Луганщина, як і вся Україна, буде звільнена від рашистів. І сотні тисяч моїх земляків повернуться в рідний край. Ми відбудуємо Україну, кожне село і місто, кожен будинок. Для наших дітей і онуків. І я, повернувшись додому, розповідатиму про дуже добрих людей у селі Заячківка на Черкащині, про їх людяність і про ту природу, яку вони бережуть. Щоб ніколи не пересихали їхні ставки і річечки, щоб буяли ліси і сади, і щоб в них водились білки, лелеки, чаплі, фазани, які я тут побачила.

Здоров'я і наснаги Вам, мої дорогі нові знайомі, гарних врожаїв за Вашу таку нелегку працю. І всім нам – Перемоги! Все буде Україна!


Шляхова Раїса Павлівна, переселенка 
з села Стельмахівка Сватівського району Луганської області   


Немає коментарів:

Дописати коментар