субота, 25 лютого 2023 р.

Наша Леся

   Центральна бібліотека Христинівської міської ради долучається до книжкового челенджу #LesyaBookChallenge2023, що проходить з нагоди відзначення 152-ї річниці з дня народження Лесі Українки. Мета - популяризація творчості Лесі Українки.

Пропонуємо пригадати ліричний твір «Давня весна», який був написаний Лесею під час її хвороби. Після довгої зими всім кортить тепла, тому весна – найжаданіша пора у житті людини. У своєму вірші Леся Українка возвеличує красу приходу весни, коли відчувається прилив сил та енергії і з’являється прагнення насолоджуватися змінами, які відбуваються у природі та радіти від них, як час, коли їй менше болить.

Була весна весела, щедра, мила,
Промінням грала, сипала квітки,
Вона летіла хутко, мов стокрила,
За нею вслід співучії пташки!

Все ожило, усе загомоніло –
Зелений шум, веселая луна!
Співало все, сміялось і бриніло,
А я лежала хвора й самотна.

Я думала: «Весна для всіх настала,
Дарунки всім несе вона, ясна,
Для мене тільки дару не придбала,
Мене забула радісна весна».

Ні, не забула! У вікно до мене
Заглянули від яблуні гілки,
Замиготіло листячко зелене,
Посипались білесенькі квітки.

Прилинув вітер, і в тісній хатині
Він про весняну волю заспівав,
А з ним прилинули пісні пташині,
І любий гай свій відгук з ним прислав.

Моя душа ніколи не забуде
Того дарунку, що весна дала;
Весни такої не було й не буде,
Як та була, що за вікном цвіла.

1894 р.

Тож, вчимося у Лесі бачити красу у навколишньому світі і цінувати її, адже завдяки їй людина здатна забути про свою хворобу і самотність.

І в свою чергу запрошуємо всіх до нас у бібліотеку, де організовано виставку книг, які допоможуть краще зрозуміти цю неперевершену жінку.









Немає коментарів:

Дописати коментар